Tuesday, September 11, 2012

JEMPUTAN SANA SINI .....


Salam,

Lama sudah menyepi diri .... nak kembalikan mood berblog ni dari hari ke hari memang susah! Raya tahun ni macam banyak sangat agenda. Sana sini tak menyempat! Nak beraya pun macam tak de mood. Sempat gi raya ke rumah insan-insan penting jer ... Yang lain tu memang langsung tak dapat nak pegi. Jemputan kahwin, open house ... sana sini ... itu pun ada yang tak dapat nak pegi. Yang dah bersungguh menjemput tu, akak pegi jugak, nanti kecik hati lah pulak. Yang tak dapat nak pegi tu janganlah kecik hati, memang tak larat nak pegi ....

Kali ni raya, akak sibuk dengan anak-anak yang naik cuti raya terus ada exam. Nak beraya sakan pun kesian kat dia orang nak study! Cousin akak pun ada yang melangsungkan perkahwinan .... Especially to Suhailah a.k.a Amoy .... Selamat Pengantin Baru, semoga kekal ke anak cucu ... dan berbahagia hingga ke akhir hayat .... Gambo kat atas nuuuu, tulah bunga pahar majlis Amoy!

Sabtu lepas adalah majlis kahwin Amoy! Hari Jumaat pulak adalah majlis nikah. Meriah dan yang seronok dapat jumpa saudara mara jauh dan dekat. Atuk sedara dan aunty dari Indonesia pun datang .... all cousins boleh dikatakan ada, uncle and aunty yang jauh kat sini pun datang almost all! Penat tapi seronok! Macam tulah kerja kahwin ni, memang penat, tapi meriah dan seronok tu yang sukar kita nak lupakan!

Kali ni akak diserang cirit-birit pulak! Hari Ahad lepas, langsung tak leh makan, bila makan aje muntah. Perut memang tak berapa nak selesa ... sudahnye masak bubur putih makan ngan sayur sup. Sebab perut dah kosong sangat dan akak kena makan ubat ... tu yang digagahkan juga tu masak bubur. Lepas tu terus tumbang! Semalam datang kerja pun lesu ... nak gi sarapan pun takut nak makan sembarangan. Belum berapa ok perut ni ..... And, this week, Isni samapai Ahad penuh dengan jemputan open house & kenduri kahwin .... tak taulah dapat pergi semua ke tak .... Kalau tak dapat pergi, ampun dan maaf ler tuan rumah, tak de rezeki bukannya tak sudi!

Ok, last but not least, ni adalah gambo majlis nikah Amoy & Aidil .....

Duduk belakang : Aidil & Amoy
Duduk depan : Abah, mak, Iman, akak & pakwe I .... silau sehhh!!!
-InaChomel-

No comments:

Post a Comment