Monday, November 11, 2013

MERAHNYE MAK NGAH ....

Salam sume,

Bersua kali ni dengan celoteh pasal kisah Hari Keluarga KKSPSZ .... kelab keluarga kat ofis akak ni! Akak tumpang membership pak we, keje satu jabatan, tak yah dua-dua jadik ahli! Sorang jer cukup! Jimat sket! Kedekut! ....... Bukan kede ... tapi membazir itu amalan syaitan! Kwang kwang kwang ....

Oklah! Ini citer last week. Kita orang ada event ni kat Bayou Lagoon Resort di Melaka. Pergi ari Sabtu balik ari Ahad. Masa pergi tu kita orang singgah jap kat Tangkak. Tua gambo budak dua orang pakai skirt labuh tu ... beli kat Tangkak! Asalnye mak dia yang nak beli, tapi tak de yang berkenan, anak ler yang dapat! Lepas tu gi makan kat Alor Gajah. Makan rojak kat medan selera di Menggong! Iman makan sate dan nasi ayam dia share makan ngan akak! My laling makan rojak jer. Nurul makan nasi ayam! Then around 3.40 kita orang sampai kat resort ni!

Memang cantik ler, tempat baru, ada water park, out door activities! Kita orang ni team merah! So masa dinner malam tu sume pakat pakai t-shirt merah! Gambo kat atas nu lepas dinner. Tangan penuh pegang hadiah cabutan bertuah, hadiah game dan goody bag untuk setiap family!

Cite pasal family day ni memang best! Yang buat tak bestnye adalah service kat resort ni! Rata-rata family yang join program kita orang menyumpah dengan service lift resort ni!. Tekan button nak turun ... memanjang jer lift ni penuh! Tunggu lift macam tunggu bas pulak, nak dekat setengah jam baru dapat guna servis lift ni! Sudahnye kita orang pilih button up, masuk aje lift tu, naik pun naik ler, janji dapat guna lift. Sampai ke penthouse ngko, lepas tu turun semula ... itu pun setiap level lift tu berhenti pasal ramai yang tunggu nak guna servis lift! Nak tunggu kosong hampehhh!!! Boleh jadik hangin satu badan masa nak tunggu lift ni! Service makan pun out. Makanan tu masakannye ok jugak. Tapi serving makanan out! Janji breakfast pukul 7 pg, tapi tak siap lagi, hampir 20 minit tunggu baru siap. Lunch pun sama ... setengah jam tunggu baru siap! Ini bukan nak jatuih reputasi, tapi untuk improve service! Masa nak check-out, dalam lift kebetulan ada staf hotel, akak pun membebel pasal servis lift yang teruk sesangat nih! Budak tu boleh kata biasalah masa time nak check-out memang ramai yang guna lift! Akak jawab balik, tak de makna nye, pukul 3, 4, 5, 6 pun sama aje. Tak efisyen langsung. Budak tu benggang kut, nasib baik dia turun dulu ... kalau tak mau menanah telinga dia dengor akak membebel! Satu yang akak puji, bilik studio resort ni memang luas. Ada dua bilik lagi, ruang tamu tu boleh bentang toto lagi kalau atang ramai. 1 studio room boleh masuk 6-8 persons. To be honest, improve service, or else jangan salahkan customer kalau keluar komen sana sini pasal service yang tak berapa menyenangkan! 

Anyway, memang enjoy ler ... mana tak, just bayar RM100 aje, 2 hari 1 malam, macam2 dapat! Yang penting enjoy dan selamat dalam perjalanan pergi dan balik! Semuanya dipermudahkan ... alhamdullillah! See u for another 2 years ... kat mana plak? InsyaAllah panjang umur berjumpa lagi!



-InaChomel-

No comments:

Post a Comment