Tuesday, May 22, 2012

LAGI BARKAT YANG MENARIK!


Salam sume dan selamat bertemu kembali!

Dah lama tak nyempat nak update blog ni, kesian .... terbiar aje! Dan kesian jugak kat korang yang singgah ke blog ni tapi tak de update! Minggu lepas agak sibuk sket ngan program audit kat ofis ni. Mana satu nak kejor ... kena audit dan juga diaudit! Tapi yang pasti semuanye dah beres bila akak cuti Jumaat lepas .... Sebenornye banyak bende nak di'share' sama kat sini, termasuk segmen baru ... kraftangan! Kwang, kwang, kwang, kawang ... macam ler bangussss sesangat, tanga tu keras ade ler ....

Ok, macam biasa, kalau ada sesuatu yang menarik akak suka nak share untuk tatapan korang dan mungkin boleh beri idea jugak untuk korang! Ahad lepas sedara akak sebelah abah buat kenduri sambut menantu yang simple tapi cukup sempurna. Cumanya pada masa akak sampai ke majlis tu, hujan selebat-lebatnye ..... berpayung ler akak ngan pakwe menuju ke khemah! Kenduri serba sederhana ni untuk menyambut menantu perempuan. Yang menarik untuk dikongsi bersama adalah barkat yang disediakan tuan rumah untuk tetamu! Sedikit masa dulu kita tak pernah terfikir untuk memberi sesuatu yang bukan ada kaitan dengan pengantin atau majlis sebagai cenderamata kepada tetamu. 

Tetapi sekarang ni, dah ramai yang semakin bijak memberi cenderamata yang berguna dan bukan dibuang begitu sahaja ... kalau dulu-dulu, keutamaan adalah dari aspek bakul telur yang dihadiahkan kepada tetamu, berlawan-lawan .....bakul telur siapa yang lebih cantik! Tapi zaman dah berubah! Kali ni tetamu dihadiahkan pemotong kuku yang cantik dihias reben dalam kotak berbunga! Cantik kan! Dan sangat berguna. Barangan penjagaan kesihatan dan kebersihan seperti ini jarang kita dapat sebagai barkat, tapi kalau beri kat akak .... i like! Itulah, kalau kita fikir positif, banyak manfaat yang kita dapatkan! Tak terfikir pun nak hadiahkan barkat ni pada tetamu ... tapi sesuatu yang berguna!

Ok, jap lagi nak share kraftangan lak ye .....

-InaChomel-

No comments:

Post a Comment