Monday, May 14, 2012

CUBAAN KALI KEDUA YANG TIDAK MENGECEWAKAN!


Salam dan selamat pagi sume,

Selamat bertemu minggu yang baru dengan permulaan hari Isnin yang indah dan ceria! Seronoknye bila masuk bulan Mei ni ... banyak hari istimewa yang diraikan! Semalam sambutan Hari Ibu ... Selamat Hari Ibu kepada ibu-ibu yang dikasihi semua, semoga ibu-ibu sekelian gembira dengan famili dan anak-anak yang sentiasa menghargai pengorbanan dan kasih sayang para ibu buat keluarga tersayang!

Hari Sabtu pulak adalah Hari Jururawat .... Selamat Menyambaut Hari Jururawat kepada semua jururawat yang telah banyak berjasa membantu pesakit di wad, klinik dan di mana juga! Akak turut mengambil kesempatan ini untu ucapan terima kasih kepada jururawat yang telah membantu semasa akak terlantar sakit di Wad Kelas Satu HSA, Wad Ginekologi Kelas Dua HSA dan di klinik-klinik pakar Dermatologi, Ginekologi, Orthopedik, ENT dan ramai lagi yang tak mampu disebut di sini. Terima kasih kerana membantu merawat akak!

Lusa pulak Hari Guru! Anak-anak dah sibuk mencari hadiah untuk para guru, sibuk sekali kedai-kedai 5 ringgit dan kedai 2 ringgit dengan kunjungan murid-murid yang mencari cenderamata buat guru tersayang! Semoga jasa bakti cikgu mendidik anak bangsa dihargai!

Dan esok adalah Hari Belia ..... kepada para belia, hargailah masa dan usi muda untuk menghasilkan sesuatu yang berfaedah untuk diri sendiri terutamanya. Jangan sia-siakan harapan ibu dan bapa, juga keringat guru yang mendidik kita untuk berjaya. Jangan jadikan nafsu sebagai tunggak utama kehidupan, sebaliknya lihatlah kehidupan ini secara lebih rasional dan praktikal!



Dan .... untuk hari ini akak nak share kisah cubaan kali kedua mendeco kek! Usaha tangga kejayaan tajuknye ... kali ni akak cuba dengan buttercream pulak! Syukur alhamdullillah, walapun terketar-ketar tangan ni memegang piping bag, ada gak rupa kek ni. Kek ni akak buat untuk anak akak, Nurul Syafiqah yang sambut birthday pada Jumaat baru lepas ni. Tak de sambutan special sebab akak dan mak akak akan adakan kenduri doa selamat serta solat hajat dan tahlil pada Sabtu ni kat umah mak akak, so since semua ahli keluarga berkumpul, kami raikan sekali majlis ni.

Untuk kek, akak buat kek marble optima yang pernah akak post sebelum ni kat sini. Lapisan antara kek tu pulak akak guna coklat ganache sebab tak nak banyak sangat krim di luar dan di lapisan kek. Cuma kek tu ajer akak salut ngan buttercream yang lebih mudah dibentuk berbanding creamcheese! Rasanye macam penat sesanagt seharian mengadap kek ni dari pagi sampai ke pukul 2 petang! Tapi pasal nak try jugak, akak gagahkan jugak! Deco yang simple aje pasal macam dah tak larat jer ... patutler bila beli kek kat kedai mahal, cerewet nak buat deco tu dan kena kreatif!


Anyway, Happy Birthday Nurul @ Mok. Yang ke ... 13 tahun!

Wasallam.

-InaChomel-

No comments:

Post a Comment