Tuesday, October 23, 2012

IMAN MENANG TEMPAT KE-3! TAHNIAH .....

Salam sume,

Entry kedua untuk hari ini adalah .... kisah kejayaan Iman memenangi Pertandingan Buku Skrap Tulisan Jawi anjuran Utusan Melayu. Syukur alhamdullillah ... daripada 1000 lebih penyertaan dari seluruh Malaysia, Iman berjaya memenangi tempat ke-3! Rezeki ......

Gambar ini dah lama akak simpan, cuma tunggu keputusannye aje .... baru akak bercadang nak upload N3 ni! Walaupun tempat ke-3, kami sekeluarga bersyukur .... bukan senang rasanya first time masuk pertandingan untuk seluruh Malaysia. Ini adalah kali kedua penganjuran oleh Utusan Melayu. Last year cuma 800 lebih sahaja penyertaannya, tapi tahun ini makin mendapat sambutan! Pertandingan ini pun Iman yang terbaca masa balik kampung bulan Mei lalu, dia excited mintak akak tolong dia buatkan!

Konsep dan idea untuk buat buku skrap ni akak yang bantu dia, tapi dari segi tulisan jawi dan terjemahan dari rumi ke jawi dia buat sendiri 100%. So bila dah siap, akak bantu dia buat final arrangement ... macam pasangkan reben, sambungkan setiap mukasurat, pembungkusan dan penghantaran by my pakwe!

Kepada yang menang tempat pertama, tahniah! RM 2000! Kedua RM 1000, untuk Iman ketiga RM 500 & 20 hadiah saguhati bernilai RM100. Terima kasih Utusan Melayu kerana menganjurkan pertandingan ini untuk mengasah bakat kanak-kanak untuk memahirkan bacaan dan penulisan jawi!

Untuk gambar yang berkaitan dengan buku skrap ni bolehlah ke FB akak, gambo Iman dapat cek pun ada (diposkan melalui NationWide Express).

Inilah buku skrap yang dihasilkan dari kotak pizza. Sebab tema yang dipilih adalah 
Makanan Tradisi Rakyat Malaysia!

-InaChomel-

No comments:

Post a Comment