Sunday, January 15, 2012

THE SMURFS - MONOPOLY JUNIOR

Salam sume,

Malam ni terajin lak nak update blog ni .... sebenornye saje2 aje ... dah penat baring dan berehat, rasa nak berblog lah pulak!

Siang tadi akak, hubby dan Iman ke kubur, menziarah arwah Mohammad. Lagipun ari Khamis baru lepas ni, kubur arwah anak kami siap dibuat kepok dan dinaikkan nisan. Abah akak yang tolong uruskan sebab akak keje. Jadi tengahari tadi baru kami sempat berziarah! Alhamdullillah, semuanya berjalan lancar dan kemas hasil kerja pakcik yang kami upah untuk siapkan dan pasang kepok kubur. Sayu hati akak setiap kami berziarah ke kubur. Hampir setiap minggu akak dan suami menziarah kubur anak kami! Walau pun sekejap, kami cuba pastikan kami luangkan masa untuk berziarah pada setiap minggu!

Selesai di kubur, kami singgah sekejap ke Plaza Angsana, ada buku yang dah lama akak tunggu nak beli, kebetulan kelmarin dah habis stok, tapi tadi tak menghampakan! Alhamdullillah, buku yang dihajatkan ada! Bila bawa Iman sekali, jawabnya banyak ler bende yang kena angkut sekali! Antaranya, mainan Monopoly Junior The Smurfs! Pasal tak berapa mahal, jadi boleh le Iman sambar mainan ni ...... Cukai sampingan adalah buku latihan untuk tahun 3! Sambil tu dah alang2 ada kat Angsana, akak singgah ler kedai Migo, aksesori untuk wanita. Lepas tu singgah lak KIP Mart, beli sayur, next week my hubby keje shift malam, so tak de masa nak singgah banyak tempat! Kat sini kena pow jam tangan lak dengan Iman. Jam RM12 jer .... entah berapa lama lah pulak umur jam tangan ni ... kali ni jam Mickey Mouse pulak!

Balik dari aktiviti ronda, kaki sakit dan dah mula bengkak .... sudahnye rehat santai atas katil sampai petang sebab nak susutkan bengkak di kaki! Tulang belakang ni pun tiap2 hari sakit ... itulah kesan ubat! Kena lah bertahan buat sementara waktu ni selagi masih makan ubat! Sabar itu separuh daripada iman ... mudah-mudahan akak tergolong di kalangan orang2 yang beriman dan sabar. Doakan semoga akak cepat sihat dan dijauhkan dari segala sakit yang memudaratkan kesihatan akak yea ... Amin ......

Oklah ... sekian dulu untuk malam ni, esok kalau ada masa kita sambung sembang ye .... Selamat Malam dan Assalammualaikum buat semua pembaca setia akak ... Wasallam!

-InaChomel-

1 comment:

  1. smoga k.ina sihat sokmo...wah iman...byknya kenakan cukai...sonok btul jadi iman ni

    ReplyDelete